Now Playing Tracks

Email Template

/* Linked Styles */
body { padding:0 !important; margin:0 !important; display:block !important; background::none }
a { color:e }
h3 a { color:
.text2 a { color:


/* Campaign Monitor wraps the text in editor in paragraphs. In order to preserve design spacing we remove the padding/margin */
p { padding:0 !important; margin:0 !important }

 
Pokaż online

 
Wyślij znajomym

Współpracują z nami


Współpracujemy z najlepszymi specjalistamioraz gwiazdami sportu w dziedzinie biegania


Mariusz Giżyński


Wicemistrz Polski w Maratonie. Rekord życiowy: 2:11:20 

dr Jan Sokal


Radiolog. Lekarz reprezentacji Polski w piłce siatkowej.

Jakub Wiśniewski


Wyczynowy długody-stansowiec i trener biegania. Ekspert Nike.

Szczepan Figat


Fizjoterapeuta Olimpijskiej Reprezentacji Polski w Lekkiej Atletyce

OFERUJEMY


Profesjonalne szkolenie połączone z warsztatem biegania. Pokażemy jak Biegać prawidłowo I bez kontuzji. Żeby ruch sprawiał wyłącznie przyjemność!

Planowanie treningu


Jak trenować. Jak dobierać środki treningowe. Co oznaczają i do czego służą Czytaj więcej


Zajęcia biegowe


Jak się rozgrzać, rozciągnąć, prawidłowa postawa, technika biegu. Omówienie najczęstszych błędów i sposobów ich unikania. Czytaj więcej


Biegowe ABC bezpieczeństwa


Unikanie przeciążeń i kontuzji. Najczęstsze dolegliwości u biegaczy. Czytaj więcej


Nasi partnerzy


Partnerzy, którzy wspierają nas w realizacji tego projektu


POLAR


Firma Polar pomaga klientowi w uzyskiwaniu najbardziej szczegółowych danych treningowych. Firma działa od 1977 roku jako pionieri w zakresie innowacji technologicznych i produkcji monitorów pracy serca.

Nike


Jedna z najlepszych firm produkujących sprzęt niezbędny dla każdego biegacza. Chyba nie trzeba jej szczególnie reklamować :-)


www.anatomiabiegania.pl info@anatomiabiegania.pl Copyright © 2014 Anatomia Biegania. Wypisz się z tego newslettera

Ulepszanie reklam i zapewnienie Ci większej kontroli

[https://www.facebook.com/n/?help%2F585318558251813&aref=8038919&medium=email&mid=a1330c3G5af44ffe4372G7aaa07G26dG851a&bcode=1.1403597717.AbnQyAFLWvFoxx7j&n_m=eua6hpbjhz5o8%40tumblr.com]

Witaj,

Ulepszamy reklamy na podstawie używanych przez Ciebie aplikacji i stron internetowych, a także zapewniamy Ci kontrolę. Dowiedź się więcej

Dziękujemy Zespół Facebooka

Dowiedz się więcej
https://www.facebook.com/n/?help%2F585318558251813&aref=8038919&medium=email&mid=a1330c3G5af44ffe4372G7aaa07G26dG851a&bcode=1.1403597717.AbnQyAFLWvFoxx7j&n_m=eua6hpbjhz5o8%40tumblr.com

"Złoto faraonów" zwane czarnuszką
 Znana jest jako czarny kminek egipski ma intensywny, pieprzny i korzenny smak. Leczy alergię, wzmacnia odporność, zaburzenia żołądkowo - jelitowe, wypadanie włosów, trądzik, stany wyczerpania, zaburzenia koncentracji, a nawet chorobę wrzodową.
Zoom Info
Camera
Canon PowerShot A650 IS
ISO
100
Aperture
f/2,8
Exposure
1/60th
Focal Length
35mm

"Złoto faraonów" zwane czarnuszką

 Znana jest jako czarny kminek egipski ma intensywny, pieprzny i korzenny smak. Leczy alergię, wzmacnia odporność, zaburzenia żołądkowo - jelitowe, wypadanie włosów, trądzik, stany wyczerpania, zaburzenia koncentracji, a nawet chorobę wrzodową.

Czarnuszko-wy łosoś królewski.

Łososia traktujemy cytryną, oliwą, posypujemy czarnuszką, ulubionymi przyprawami. Wkładamy do piekarnika na 20 min. w 150’C.

Szpinak tak jak lubimy: może być sam, z kozim serem, z pieczarkami, dusimy na patelni 15 min i gotowe.

Jakie właściwości ma arbuz?

Arbuz zawiera dużo witaminy C, magnezu i potasu, obniża ciśnienie w krwi, więc jak podskoczy Ci ciśnienie, zjedz arbuza.

Zawiera antyoksydanty i beta karoten. Utrzymuje nasze serce w dobrej formie. Przeciwdziała  chorobom serca i układu krwionośnego.

Czujemy już ostatni powiew lata. Proponujemy na orzeźwienie drink w arbuzie.

  1. Kroimy arbuza na pół, wycinamy cały środek.
  2. Środek z arbuza wkładamy do blendera.
  3. Dodajemy 3 gałązki mięty oraz 1 obraną cytrynę, miksujemy na gładko.
  4. Teraz uwaga! :) dodajemy: jeden lub dwa drinki Sobieski - Ginger ( w stosunku do całego arbuza jest to bardzo mało ilość procentowa) lub 3 kieliszki likieru brzoskwiniowego. Mogą być też 3 kieliszki cytrynówki. Alkohol wg. Waszego uznania :)
  5. Znów miksujemy na gładko.
  6. Wlewamy płyn do arbuza, wrzucamy pokrojone cytryny, pomarańcze, kostki lodu.
  7. Na koniec wkładamy słomki i życzymy udanej imprezy ;)

Bieg metodą Jeffa Galloway’a … czyli jak nauczyć się biegać dla przyjemności, zbudować formę i wytrzymałość.

Jeff Galloway – autor wielu książek i poradników dla biegaczy. Uważa, że najistotniejszą zaletą tej  metody jest pokonanie bariery psychologicznej oraz przekonanie, że można przebiec długi dystans. Wprowadził w bieg przerwy w postaci marszobiegu. Dzięki tej metodzie, można uzyskać lepszy wynik na mecie, ponieważ nie będziemy zwalniać pod koniec biegu. Wprowadzimy swoje ciało w tzw. rytm. Najważniejsze jest wyznaczenie sobie dystansu; 2km, 5km, 8km. Na początku zacznijmy od krótszych tras. Podzielmy sobie trasę na mniejsze odcinki, spowoduje to nasze skupienie aby pokonać wyznaczoną odległość. Galloway proponuje minutowe przerwy co  1,6 km. Natomiast Jeśli na początek wyznaczymy sobie cel  2km. Róbmy przerwy co 5 min. Tj. 5 min biegu – 1 min marszobiegu, później możemy je zwiększać.

 Pamiętajcie, jeśli zwiększacie min biegu (marszobieg zawsze musi wynosić  1 min.) zwiększajcie również dystans trasy.

W ten sposób jesteśmy w stanie:

Kontrolować swoje tętno

  • Kontrolować swój puls
  • Przyzwyczajać serce i ciało do aktywności fizycznej
  • Pozwolić sobie na szybszą regenerację
  • Kontrolować obciążanie mięśni i stawów

Więcej na http://www.jeffgalloway.com/


Przeglądając różne artykuły sportowe o tematyce biegowej, doszliśmy do wielu wniosków. Po pierwsze trzeba mieć plan. W każdej dziedzinie nauk pedagogicznych wszystko zaczyna się od planu, oczywiście można go później modyfikować , zmieniać ale najważniejsza jest idea i realizacja swoich założeń.
Od czego zacząć? 
Po pierwsze sprzęt: 
Buty! Pamiętajcie, że cena butów do biegania jest zależna od jakości. Wybierajcie obuwie miękkie i lekkie, takie by nie obciążały układu kostno - stawowego i mięśniowego. Podczas biegu macie mieć uczucie amortyzacji całej stopy. 
Strój! Trzeba się zaopatrzyć w wygodny strój, najlepiej z tkaniny termoaktywnej - powodującej szybkie wchłanianie wilgoci oraz szybkie schnięcie. Strój nie może krępować naszych ruchów.
Ochrona! Przy wysokich temperaturach, chrońmy głowę czapką z daszkiem i wybierzmy luźniejsze ubrania (np. krótkie spodenki, sportowy stanik). Okulary przeciwsłoneczne. Jesienią zaopatrzmy się z bluzę wiatrową, opaskę na głowę i rękawiczki. 
Akcesoria! Pas na biodra, który umożliwi nam dostęp do wody. Na początek wystarczy zwykły zegarek, który zmierzy pokonany przez nas dystans. Na koniec zgrajcie ulubioną muzykę na odtwarzacz MP3 i w drogę.
Zoom Info
Camera
Canon EOS-1Ds Mark III
ISO
100
Aperture
f/2
Exposure
1/125th
Focal Length
85mm

Przeglądając różne artykuły sportowe o tematyce biegowej, doszliśmy do wielu wniosków. Po pierwsze trzeba mieć plan. W każdej dziedzinie nauk pedagogicznych wszystko zaczyna się od planu, oczywiście można go później modyfikować , zmieniać ale najważniejsza jest idea i realizacja swoich założeń.

Od czego zacząć?

  1. Po pierwsze sprzęt:
  • Buty! Pamiętajcie, że cena butów do biegania jest zależna od jakości. Wybierajcie obuwie miękkie i lekkie, takie by nie obciążały układu kostno - stawowego i mięśniowego. Podczas biegu macie mieć uczucie amortyzacji całej stopy.
  • Strój! Trzeba się zaopatrzyć w wygodny strój, najlepiej z tkaniny termoaktywnej - powodującej szybkie wchłanianie wilgoci oraz szybkie schnięcie. Strój nie może krępować naszych ruchów.
  • Ochrona! Przy wysokich temperaturach, chrońmy głowę czapką z daszkiem i wybierzmy luźniejsze ubrania (np. krótkie spodenki, sportowy stanik). Okulary przeciwsłoneczne. Jesienią zaopatrzmy się z bluzę wiatrową, opaskę na głowę i rękawiczki.
  • Akcesoria! Pas na biodra, który umożliwi nam dostęp do wody. Na początek wystarczy zwykły zegarek, który zmierzy pokonany przez nas dystans. Na koniec zgrajcie ulubioną muzykę na odtwarzacz MP3 i w drogę.

Gram w zielone !   …  A Ty ? Jak nie, to za chwile zaczniesz !

Oto 10 powodów, dlaczego warto “grać w zielone” :

  • pietruszka jest bogata w Vit. C - ma jej więcej niż cytryna
  • ma właściwości oczyszczające organizm
  • polecana jest dla kobiet w ciąży, ponieważ zawiera: wapń, fosfor, selen, sód, magnez, żelazo i kwas foliowy
  • bogata w przeciwutleniacze, ma działanie przeciwnowotworowe
  • korzystnie wpływa na mięsień sercowy
  • koperek dostarcza podobnych składników mineralnych i witamin jak pietruszka
  • poprawia wygląd skóry i nadaje jej promiennego blasku
  • poprawia trawienie
  • stosowany przy infekcji górnych dróg oddechowych
  • obniża ciśnienie ( ma właściwości hipotensyjne)

Ostatnie chwile na sezonowe warzywa … Kto z Was pamięta “letni obiad” , zjadany u babci na werandzie, popijany maślanką ?

Złożony z:

  • jajka sadzonego
  • fasolki
  • ziemniaków - młodych ze skórką, pokrojonych na ćwiartki i upieczonych w piekarniku z kroplą oliwy (pamiętajcie aby je dobrze umyć), posypujemy koperkiem. Takie ziemniaki mają o wiele niższy indeks glikemiczny, niż te, które gotujemy na co dzień
  • oraz z maślanki

Najzdrowsze jest to, co rośnie nam na balkonie, lub w ogródku :)

Powrót z urlopu dodaje Nam przysłowiowego “kopa do działania”. Jest to moment, w którym wszyscy wyłączamy negatywną energię i napiętą codzienną atmosferę, a włączamy odprężenie i relaks dnia codziennego.

Natomiast ! Czy pamiętaliście o 4 głównych zasadach ? … Jak je zastosujesz to już na zawsze i do końca życia :)

To Tumblr, Love Pixel Union